torsdag 1 september 2011

Kvällens Film

Hej hå alla film och skräck freaks därute! Idag tänkte jag bjuda på någonting riktigt spännande till eran filmkväll...

The Tunnel är en dokumentär filmad skräckis, synopsen är att en journalist och hennes tv-team söker upp en story som leder dem ner i gamla tågtunnlar djupt under staden Sydney. Jag kan säga med en gång att jag älskar denna typen av filmer där man änvänder sig utav en "dokumentär" filmad stil, det blir mer verkligt och påtagligt för tittaren och man känner mer medkänsla för karaktärerna. Väldigt effektivt. Skådespelarinsatserna är bra och den otrevliga, instängda (klaustrofobiska) miljön bidrar väldigt mycket till filmen. Det som kan påpekas som negativt är att den är ganska seg och ointressant i början och dem kunde ha kortat ner den biten avsevärt. Jag tror att The Tunnel kan bli årets skräckfilm. Den har dessutom släppts helt gratis och är laglig för nedladdning.

Tack för mig, hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar